International dag
FN's verdensmål blev brugt til at binde skolen sammen, gøre opmærksom på vores fælles ansvar omkring kloden samt få de nye studieretningsklasser ordentligt integreret....



FN's verdensmål blev brugt til at binde skolen sammen, gøre opmærksom på vores fælles ansvar omkring kloden samt få de nye studieretningsklasser ordentligt integreret....
Elever fra tre skoler i UNESCO ASP netværket for Bæredygtig Udvikling deltog i Let's Take Care of the Planet European Youth Conference i Lissabon i maj 2018....
Cadmous College i Libanon og Sønderskov-Skolen i Danmark er gode til at udveksle erfaringer i forbindelse med implementering af undervisning i Global Goals. Her er et vellykket eksempel erfaringsudveksling mellem...
Forløbet handler om vor tids klimaforandringer anskuet gennem forskellige typer af materiale - det er tiltænkt begyndelsen af 3.g, hvor der før er arbejdet med digte, short stories, artikler, hjemmesider...
I Global Class er eleverne blevet introduceret til FN’s 17 verdensmål, globalt medborgerskab og er blevet udfordret historiefagligt. Vi arbejdede med Danmarks koloniale fortid i Vestindien i forskellige perspektiver, tog...
Der var kulturmøde, verdensmål og verdensarv på programmet, da otte elever og deres lærer i en uge besøgte Montana International College uden for Beirut i Libanon. Vi boede privat hos...
"Demokrati og ulighed" - et flerfagligt forløb med udgangspunkt i FN's Verdensmål nr. 10: "Mindre Ulighed"....
Kulturfaget "UNESCO Oman" bygger på samarbejde mellem kulturer omkring verdensarv og kulturforståelse. Ved face-to-face mødet med eleverne fra Oman får eleverne mulighed for at lære kultur og stille spørgsmål omkring...
Med udgangspunkt i temaet “Ulighed og globalt medborgerskab” ser fagene biologi, matematik, historie, engelsk og samfundsfag nærmere på ulighed, hvilke former af ulighed, der findes og hvad konsekvenserne er....
Hvad er bedst for mennesker og miljø? Spørgsmålet behandles i et dilemmaspil, hvor eleverne prøver kræfter med at forhandle og argumentere for forskellige synspunkter....