Fred og ingen fare – fare og ingen fred – writing peace
Forløbet er ikke afprøvet endnu, men tanken er, at 4. klasse skal lære om lyrik gennem forløbet, lære om verdensmålene (nr. 1, 4 og 16), skrive digte. ...
Forløbet er ikke afprøvet endnu, men tanken er, at 4. klasse skal lære om lyrik gennem forløbet, lære om verdensmålene (nr. 1, 4 og 16), skrive digte. ...
Dette er et kort uddrag - en række danskfaglige øvelser - af en kommende bog om H. C. Andersen og Verdensmålene. Bogen er skrevet af Tony Andersen og Rasmus Storm...
Hvordan føles det at være en international toppolitiker? Under Model United Nations (MUN) ifører eleverne sig jakkesættet og træder ind på den politiske scene. MUN er et fagligt rollespil, hvor...
Eleverne er guide for hinanden og formidler historien(erne) fra deres område. De får herved en historisk bevidsthed, til når de senere skal formidle stoffet til andre....
Elever fra tre skoler i UNESCO ASP netværket for Bæredygtig Udvikling deltog i Let's Take Care of the Planet European Youth Conference i Lissabon i maj 2018....
Cadmous College i Libanon og Sønderskov-Skolen i Danmark er gode til at udveksle erfaringer i forbindelse med implementering af undervisning i Global Goals. Her er et vellykket eksempel erfaringsudveksling mellem...
Forløbet handler om vor tids klimaforandringer anskuet gennem forskellige typer af materiale - det er tiltænkt begyndelsen af 3.g, hvor der før er arbejdet med digte, short stories, artikler, hjemmesider...
I Global Class er eleverne blevet introduceret til FN’s 17 verdensmål, globalt medborgerskab og er blevet udfordret historiefagligt. Vi arbejdede med Danmarks koloniale fortid i Vestindien i forskellige perspektiver, tog...
Der var kulturmøde, verdensmål og verdensarv på programmet, da otte elever og deres lærer i en uge besøgte Montana International College uden for Beirut i Libanon. Vi boede privat hos...
Kulturfaget "UNESCO Oman" bygger på samarbejde mellem kulturer omkring verdensarv og kulturforståelse. Ved face-to-face mødet med eleverne fra Oman får eleverne mulighed for at lære kultur og stille spørgsmål omkring...