Flerfagligt forløb om Demokrati og Ulighed
"Demokrati og ulighed" - et flerfagligt forløb med udgangspunkt i FN's Verdensmål nr. 10: "Mindre Ulighed"....
"Demokrati og ulighed" - et flerfagligt forløb med udgangspunkt i FN's Verdensmål nr. 10: "Mindre Ulighed"....
Kulturfaget "UNESCO Oman" bygger på samarbejde mellem kulturer omkring verdensarv og kulturforståelse. Ved face-to-face mødet med eleverne fra Oman får eleverne mulighed for at lære kultur og stille spørgsmål omkring...
Med udgangspunkt i temaet “Ulighed og globalt medborgerskab” ser fagene biologi, matematik, historie, engelsk og samfundsfag nærmere på ulighed, hvilke former af ulighed, der findes og hvad konsekvenserne er....
Hvad er bedst for mennesker og miljø? Spørgsmålet behandles i et dilemmaspil, hvor eleverne prøver kræfter med at forhandle og argumentere for forskellige synspunkter....
Hvilken tale vil eleverne holde i FN, når store globale udfordringer som fattigdom, uddannelse, lighed mellem kønnene, ulighed og retfærdighed sættes på dagsordenen?...
Med udgangspunkt i FN´s verdensmål bevæger eleverne sig ud i verden og møder børn fra andre lande. Forløbet er både konkret og lægger op til refleksion....
Eleverne får opgaven at være ambassadør for menneskerettighederne. Hvad er vigtigst for et menneske? Og hænger menneskerettigheder og verdensmål sammen?...
”Bliv klimaklar” kommer med konkrete forslag til, hvordan I som skole kan tage del i det fælles ansvar og på sigt implementere en klimastrategi i praksis...
11 grupper af 4 elever, to fra Amman (Al Ashrafieh School) og to fra UNESCO linje på Sønderskov-Skolen arbejder sammen om to hoved temaer: verdens kulturarv og verdensmål....
Studietur over to uger i marts 2017 I forbindelse med markeringen for 100-året af salget til de vestindiske øer. ...