elevprojekt bæredygtighed

Bæredygtige megabyer

Hvordan kan I designe løsninger til megabyer, så vi fortsat kan bo mange sammen samtidig med, at det er bæredygtigt?

elevprojekt verdensmål

Eleverne på 9. Årgang har arbejdet med at designe huse til megabyer. Målet var at få kendskab til begrebet “megabyer” og samtidig gøre brug af innovative processer.

Det var et krav:

  • at eleverne skulle 21skills.
  • skulle bruge teknologi i deres hus; vandturbiner transporterende af spildevand til kolonihavehus
  • bruge forskellige, udvalgte fagbegreber i deres fremlæggelse(se billede af projektbeskrivelse)

Eleverne fik lavet produkter og fremlagde deres løsninger for hinanden.

skærmbillede bæredygtig megabyer
Til lærerne

Eleverne får en indsigt i nogle hverdagsproblematikker og nogle af de muligheder, der ligger i de daglige gøremål, vi i forvejen har.
Hvordan bruger vi bedst muligt, de resurser, vi har til rådighed?
Det har været et mål, at eleverne prøver at finde løsninger i deres hverdag og ikke kun tro på, at “togrejser” er den eneste form for løsning, der findes på vores klimaudfordringer.

Til eleverne

“Fedt at få lov til at lave noget kreativt, der hænger sammen med noget, der egen “rigtig” problemstilling.”

“Det bedste var, at vi skulle lave vores eget lille genbrugssystem.”

“Gad vide om voksne også tænker over disse ting?”

“Jeg har lært noget om, hvordan en vandturbine fungerer.”

Projekter